Galerij

De molen in het zonnetje gezet

Zaterdagochtend om 9 uur was het zover. Met alle breilapjes en -vlaggetjes vertrokken Marian’ne en ik naar de molen. Het beloofde mooi weer te worden. En die belofte kwam uit. Marijke kwam gelijk met ons aan. Fijn. Boven op de balustrade bespraken we hoe en waar we de lapjes zouden bevestigen. We besloten als eerste de vlaggetjes op te hangen. Daar waren al slingers op maat van gemaakt. Binnen een kwartier hingen de vlaggetjes vrolijk te wapperen. Op een van de slingers staat de naam ‘de Windhond’, die hangt boven de ingang van de molen. Op een ander groen vlaggetje is het wapen van Soest te zien: prachtig! Inmiddels was er al een fotograaf van de Soester Courant gearriveerd.
Wat de lapjes betreft, we besloten 7 lapjes aan elkaar te naaien en die dan om lat aan de balustrade te wikkelen. Op deze manier was de lat aan beide kanten bekleed en zag je geen aanhecht touwtjes.
Gelukkig kwam er weer hulp: Christa en Marjo waren gearriveerd. Een collega van mij kwam langs met een enorme reep chocola. Dat konden we wel gebruiken die ochtend. En wat bijzonder: een aantal vrouwen kwam ’s ochtends langs om te kijken hoe de molen werd aangekleed. En zonder pardon vroegen ze om een naald en gingen ons helpen! Een andere collega was ook langs gekomen en hoewel die nooit een naald had gebruikt, ging ze ons, met succes, helpen. Dank jullie wel allemaal.
Terwijl de andere dames de lapjes aan elkaar naaiden, gingen Marjo en ik de lapjes om de balustrade bevestigen. Marjo ging linksom en ik rechtsom. Na anderhalf uur konden we elkaar zien! Een heerlijk moment vond ik dat!
Inmiddels werden we gefilmd door een mijnheer van glasvezelkabel Soest. Zodra ik weet waar het filmpje te vinden is, zet ik dat op onze breiblog. Bekijk de eigen gemaakte foto’s voor een impressie van een mooie ochtend.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

2 Reacties op “De molen in het zonnetje gezet

  1. WAUWWWW !!!

    Een sfeervol verslag van een sfeervolle dag !!

  2. Wat is het toch fantastisch om maanden gezellig met elkaar te kunnen breien en dan uiteindelijk zo’n resultaat te kunnen neerzetten. Ik ben trots!!

Geef een reactie

